wtorek, 5 lipca 2016

RECENZJA : "ZADURZENIE"

Miłość może być najpiękniejszym doświadczeniem w naszym życiu... Ale istnieje też inna miłość, toksyczna z milionem ograniczeń. Jeżeli wpadniemy w taką miłość, zatracimy się w niej jak w siatce pająka. Nasz partner będzie nas osaczał, a my będziemy czuli się jak w klatce.
Jeżeli będziemy dość silni wygramy, jeżeli nie spadniemy na dno.



Anna jest zwykłą czternastoletnią dziewczyną. Mieszka sama z ojcem i bratem, jako że jest jedyną kobietą w domu musi gotować, prać i sprzątać. Marzy aby coś, lub ktoś zmieniło jej życie. Pewnego nic nieznaczącego dnia idzie nad jezioro. Spotyka tam Willa-niezwykle przystojnego i popularnego chłopaka. Jest dosłownie zszokowana, że ktoś taki jak on w ogóle zwrócił na nią uwagę i z nią rozmawia. Początkowe zauroczenie bardzo szybko przemienia się w obezwładniającą miłość.
Will ma szesnaście lat, jest opiekuńczy i kochający. Właśnie o takim chłopaku zawsze marzyła Anna. W bardzo szybkim tempie zaczynają spędzać ze sobą każdą wolną chwilę. Dziewczyna przestaje uczęszczać na próby swojego zespołu, urywa kontakt ze swoją najlepszą przyjaciółką i za namową chłopaka rezygnuje ze spotkań ze szkolnym psychologiem. Z dnia na dzień Anna poświęca wszystko na rzecz Willa, spełnia jego każdą prośbę, je to co mu się podoba, ma zakaz spinania włosów. W kochającym i miłym chłopaku zaczyna się tworzyć coraz większa brutalność i siła. Osacza dziewczynę z każdej strony i na każdym kroku uświadamia jej jaka jest beznadziejna. Uzależnia się od swojej dziewczyny i gdy nie widzi jej przez godzinę dostaje wariaci i czuje przymus spotkania się. 
Z niewinnej, pierwszej młodzieńczej miłości powstaje bardzo toksyczny związek. Przemoc fizyczna jak i psychiczna coraz bardziej psują młodą dziewczynę. Nie ma nikogo kto mógłby pomóc jej zwalczyć strach i zerwać z Willem. Na miejsce początkowego podniecenia spotkaniem wkrada się strach i mdłości. 
Jak zakończy się ich znajomość? Czy da się uwolnić z toksycznego związku? Jak tragiczny finał będzie miała ta historia? Czy Will zrozumie co zrobił? Czy Anna da radę przeciwstawić się swojemu chłopakowi?


"Zadurzenie" to druga powieść autorki Eve Ainsworth. W grudniu zaczytywałam się w jej debiutanckiej powieści "7 dni". Bardzo mi się podobała dlatego też gdy zobaczyłam, że jest już dostępna nowa powieść nie mogłam się doczekać aż po nią sięgnę. Po raz kolejny nie zawiodłam się. Książki Eve w mistrzowski sposób oddają problemy, z którymi boryka się dzisiejsza młodzież. Obydwie jej powieści są dogłębnie poruszające i wstrząsające. W "Zadurzenie" tak się wciągnęłam, że przeczytałam je w około trzy godziny. Ze strony na stronę mogliśmy zobaczyć jak związek Willa i Anny staje się coraz bardziej toksyczny. Podczas czytania miałam ochotę chwycić główną bohaterkę, mocno nią potrząsnąć i powiedzieć : "DZIEWCZYNO, ogarnij się! Czy ty naprawdę nie widzisz co tu się dzieje?". Polecam tą książkę zarówno młodzieży jak i ich rodzicom. Niech lepiej przypatrują się wybrankom swoich córek, niech dowiedzą się co nieco o ich związku. 
Jeżeli chcesz poznać jak okrutne potrafi być życie w toksycznym związku to powieść "Zadurzenie" jest właśnie dla ciebie! Jak najszybciej udaj się do księgarni i wciągnij się tak jak ja!

"Miota się między obsesją, a czymś znacznie mroczniejszym… "

Powyżej zapomniałam wspomnieć o wspaniałej okładce, która jest niezwykle fotogeniczna i piękna. Wydawnictwo Zielona Sowa doskonale się spisało.

MOJA (SZCZEGÓŁOWA) OPINIA :
OCENA OKŁADKI: (9/10)
OCENA TREŚCI : (9/10)
OCENA OGÓLNA : (9/10) ♥♥♥

ZA TO, ŻE MOGŁAM POZNAĆ ANNĘ
I WILLA BARDZO SERDECZNIE
DZIĘKUJĘ
WYDAWNICTWU ZIELONA SOWA ♥