środa, 18 maja 2016

RECENZJA : "MOJE SERCE NALEŻY DO CIEBIE"

Ostatnio mam niezwykłe szczęście do niesamowitych książek. Otwieram je i przenoszę się do całkiem innego świata, zatracam się całkowicie, a po paru godzinach orientuję się, że to już koniec. Tak było w przypadku "Moje serce należy do ciebie". Jest to książka z rodzaju : przeczytanych i nigdy niezapomnianych. 



18 letnia Ylenia cierpi na ciężka i nieuleczalną wadę serca. Kiedy jej tata Giorgio dowiaduję się, że córce zostaje kilka miesięcy życia postanawia przeprowadzić się do Włoch. Jedyną nadzieją dla dziewczyny jest przeszczep serca, największe szanse na znalezienie dawcy jest w rodowitym państwie. Jako, że rodzina Yleni pochodzi z Włoch wybór jest prosty. Dla dziewczyny jest to bardzo trudne doświadczenie, zostawia swoją najlepszą przyjaciółkę i miłość życia. 


18 letni Alex nie uczy się, nikogo nie słucha. Codziennie wychodzi gdzieś ze swoim najlepszym przyjacielem Claudiem. Obydwaj są totalnie wyluzowani i nie przejmują się dosłownie niczym. Wszystko się zmienia kiedy do klasy Alexa zaczyna chodzić nowa uczennica - Ylenia. Chłopak od razu traci głowę. Jego serce przyśpiesza, oddech urywa na sam widok dziewczyny. Los sprawia, że łączy ich dość skomplikowane uczucie. Chłopak nie wie, że Ylenia za parę miesięcy pożegna się z życiem. Kiedy jest już naprawdę źle i leży w szpitalu namawia Alexa, aby ten zdał maturę. W dniu egzaminu Alex odbiera telefon ze szpitala z informacją,że Ylenia jest umierająca. Chłopak podejmuje dość spontaniczną i nieodwracalną w skutkcah decyzję...

Jest to naprawdę rewelacyjna książka. Wszystko zaczyna przedmowa słynnego na całym świecie autora "Trzy metry nad niebem" - Federico Moccia. Kiedy w słoneczną sobotę przysiadłam do książki, skończyłam ją parę godzin później. Dosłownie wciągnęła mnie niczym tornado. Naprawdę nie spodziewałam się tak świetnej pozycji, jaką okazała się książka Alessia Pulea. Pokazuje jak młodość rządzi się swoimi prawami, jak niektóre decyzję mogą zmienić całe życie, jak miłość może wszystko odmienić. Zrozumiałam jak bardzo los jest niesprawiedliwy, odbierając nam ludzi w tak młodym wieku. Myślę, że powinien to przeczytać każdy nastolatek, a jak przeczyta niech przekaże tę powieść dalej i dalej, aby trafiła do jak najszerszego grona odbiorców. Nie ważne czy masz 15 lat czy 30, po prostu przeczytaj to jak najszybciej ! 

Zapomniałabym wspomnieć o zakończeniu. Mimo, że spodziewałam się go i tak było bolesne. Rzadko kiedy jakaś książka mnie wzruszy, tej się to udało. Gdy czytałam ostateczny rozdział, zamknęłam na chwilę książkę aby ochłonąć z tych emocji ! Byłam zarazem tak wściekła, a zarazem tak wzruszona, że jest to aż niesamowite !

Dlaczego masz przeczytać "Moje serce należy do ciebie" ?
Po pierwsze, żeby poznać tę wspaniałą historię. 
Po drugie, aby móc postawić tę piękną książkę na półce i cieszyć się jej efektownym wyglądem.
Po trzecie, bo jeśli tego nie zrobisz to będę naprawdę zła :D
I po czwarte i ostatnie, bo jest to naprawdę WSPANIAŁA HISTORIA !

Moja ocena : 9/10 ♥

                    Za to, że mogłam poznać Ylenię
                      i Alexa bardzo serdecznie
                     dziękuję wydawnictwu MUZA !