środa, 15 czerwca 2016

RECENZJA : "ZADZIWIAJĄCA HISTORIA SAMOTNEGO LISTONOSZA"

Do mojego domu bardzo często przychodzą różnorodne paczki. Odbieram je od kurierów lub listonoszy. Ale tak naprawdę nie wiem kim są ci ludzie, tak samo nie wiem co dzieje się z moim listem i paczką zanim do mnie dotrze. Większości pracowników poczty nie obchodzi co skrywa dana przesyłka, ale są też wyjątki ...  




Bilodo jest skromnym i nieśmiałym człowiekiem, pracuje jako listonosz w Montrealu. Jest sumiennym i pracowitym pracownikiem. Codziennie rano z szybkością błyskawicy segreguje listy, wśród nich zauważa jeden wyróżniający się na tle innych. Woń perfum przykuwa uwagę młodego listonosza, dlatego też niespostrzeżenie chowa go do swojej kurtki. Wieczorem udaje się rytuałowi delikatnego otworzenia koperty i wydobycia całej zawartości. Jak się okazuje jest to flirt Segolene i Gastona Grandpre. Wszystko pisane jest w formie haiku - japońskiego wiersza, który składa się z 17 sylab. Jednorazowe wykroczenie szybko zamienia się w obsesję Biloda. Po kryjomu zabiera wszystkie listy i robi ich kopię, aby móc do nich powracać ciągle na nowo. 
Pewnego dnia dochodzi do makabrycznego wypadku. Grandpre zostaje potrącony przez ciężarówkę niemal przy stopach Biloda. Mimo iż jest to okropna tragedia, daje młodemu listonoszowi ogromną szansę. To właśnie w tym momencie mężczyzna postanawia wynająć mieszkanie zmarłego i kontynuować miłosną korespondencję. Coraz bardziej zatraca się w swoim zauroczeniu nauczycielką Segolene. Ubrany w czerwone kimono całe dnie poświęca na pisaniu coraz to lepszych haików. Z biegiem czasu korespondencja przemienia się w coraz mocniejszą obsesję. Koniec końców finał będzie bardzo tragiczny.



"Zadziwiająca historia samotnego listonosza" jest książka dosłownie wyborną. Oprócz zwykłej narracji możemy przeczytać wiele ciekawych i rozmaitych haików. Z rozdziału na rozdział coraz bardziej zagłębiamy się w obsesję Biloda. Myślę, że ta pozycja jest jedyna i unikatowa, wyjątkowa historia sprawi iż po prostu książkę zapamiętamy na bardzo długo. Liczy zaledwie 142 stron a jest zdecydowanie ciekawsza i lepsza niż niektóre 800 stronicowe powieści. Ja przeczytałam ją zaledwie w niepełne dwie godziny, które do tej pory bardzo miło wspominam. Co do finału to okładka prawidłowo głosi iż jest zaskakujący. Naprawdę czytając byłam zdziwiona z obrotu spraw, kompletnie się tego nie spodziewałam. 
Jeśli chodzi o okładkę jest naprawdę przepiękna, idealnie oddaje klimat listów jak i po części miłości. Kwiaty kojarzą mi się trochę z osamotnionym Bilodem, a tło zaś z całą wymianą listów. 

"WIRUJĄCY JAK WODA
CO SPOTKA SKAŁĘ
CZAS KREŚLI PĘTLE"

CZY POLECAM ?
Zdecydowanie tak, zresztą jak wszystkie książki wydawnictwa Świat Książki. Każda z ich pozycji zasługuje na co najmniej 8 gwiazdek. Bardzo przypadły mi do gustu zarówno powieści obyczajowe, romantyczne jak i z lekką nutką grozy. Jeżeli poszukujecie prezentu dla swojej dziewczyny, mamy, siostry lub przyjaciółki to ta historia sprawdzi się idealnie.

"JAK ŚNIEGI WIECZNE
WYSOKIE - NIEWZRUSZONE
TRWA MOJA PRZYJAŹŃ"

MOJA (SZCZEGÓŁOWA) OPINIA:
OCENA TREŚCI : 8+/10
OCENA OKŁADKI: 9/10
OCENA OGÓLNA 8+/10 ♥
KSIĄŻKĘ MOŻECIE KUPIĆ TUTAJ: http://www.swiatksiazki.pl/ksiazki/zadziwiajaca-historia-samotnego-listonosza-denis-thriault-4917699/

Zajrzyjcie też na inne recenzje książek od wydawnictwa Świat Książki, które znajdziecie po prawej stronie pod nazwą : Popularne posty :)

ZA TO, ŻE MOGŁAM
POZNAĆ WYJĄTKOWEGO LISTONOSZA
BARDZO SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU ŚWIAT KSIĄŻKI ♥