piątek, 20 maja 2016

RECENZJA : "LOST WORLD"

Nauka języka angielskiego może okazać się prosta i przyjemna, jakim sposobem ? Wystarczy zakupić młodzieżową powieść "Lost World", która opowiada historię 16 letniej Angel.

Dziewczyna mieszka w małej miejscowości Crowthorne. Jej tata pracuje w banku, szef nakazuje mu przeprowadzkę na Cypr. Na początku Angel jest załamana, ale potem patrzy na wszystko pozytywnie. Jako, że jej największą pasją jest fotografia postanawia iż wykorzysta tę przeprowadzkę jako powód do wykonania świetnych zdjęć. 


Parę tygodni później Angel z całą rodziną lądują w Nikozji, greckiej części Cypru. Dziewczyna jest zauroczona przepięknymi widokami jak i ciepłym klimatem. W nowej szkole zapisuje się do kółka fotograficznego, gdzie poznaje Dirka. Zaprzyjaźniają się od razu. Łączy ich niezwykła pasja do fotografii. Razem realizują projekt fotograficzny, wspólnie wędrując po całej wyspie i robiąc niezwykłe zdjęcia. Na jednym z nich zauważają tajemniczą postać. Kim                                              okaże się tajemnicza                                                kobieta ? Czy Angela i Dirka odnajdą zaginionego męża i syna tajemniczej postaci ? I najważniejsze, czy dziewczynę i chłopaka połączy niezwykłe uczucie ?



Powieść "Lost World" jest w całości napisana w języku angielskim. Najtrudniejsze słówka są wytłumaczone po boku każdej strony. Po każdych dwóch rozdziałach możemy przetestować swoją wiedzę i rozwiązać jedno z 80 ćwiczeń. Na zdjęciu obok przedstawiłam przykładową stronę :) Książka napisana jest na poziome A2-B1 czyli ponadpodstawowym i średnio zaawansowanym. Myślę, że każdy wciągnie się w "Lost World" bez najmniejszego trudu. Po chwili zapomnicie o tym, że czytacie po angielsku ! Moim zdaniem jednym z największych zalet książki są słówka wytłumaczone po boku, dzięki czemu nie musimy odrywać się od lektury i sprawdzać w słowniku co dane słówko znaczy.


Fabuła książki nie jest zbytnio skomplikowana co znacznie ułatwia czytanie. Bardzo polubiłam główną bohaterkę Angel, której tak samo jak moją pasją jest fotografia. Jednym z największych atutów książki jest to, że znowu mogłam pobyć chwilę na Cyprze. Parę lat temu odwiedziłam to magiczne miejsce i tak jak główna bohaterka zakochałam się w nim.

Paroma słowami : koniecznie przeczytajcie, bo naprawdę bardzo warto ! Poćwiczycie angielski i zarazem poznacie niezwykła historię, która zauroczyła mnie od pierwszej strony :)

Moja ocena: 8/10




                  Za to, że znowu mogłam pobyć na Cyprze, 
                   bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu
                                  Edgard ♥

Tutaj możecie zakupić "Lost World" jak i inne genialne pomoce do nauki języków obcych :D - http://www.jezykiobce.pl/