czwartek, 26 maja 2016

RECENZJA : "CHOWAŃCE"


Niedawno miałam okazję przeczytać pewną książkę przeznaczoną dla dzieci. Niektórzy sobie myślą, że treść na pewno jest dziecinna i lektura nie wniesie do ich życia nic nowego. Chciałabym dzisiaj uświadomić moim wszystkim czytelnikom jak bardzo błędna jest taka myśl.
Poznajcie książkę "Chowańce" Epsteina i Jacobsona. 


Aldwyn jest najzwyklejszym dachowcem, większość swojego życia spędza na szukaniu jedzenia i ucieczkami przed zdenerwowanymi rzeźnikami. Jest przekonany, że jego życie będzie wyglądać tak już zawsze. Pewnego wieczora kot przez zupełny przypadek trafia do sklepu z chowańcami - zwierzętami, które posiadają magiczne umiejętności i są pomocnikami czarodziejów. Aldwyn zostaje zaadoptowany przez Jacka - chłopca, który dopiero co zaczyna swoją drogę na ścieżce maga. W nowym domu poznaje nowych przyjaciół - przemądrzałą modrosójkę Skylar oraz sympatyczną rzekotkę Gilberta. Wszystko zaczyna komplikować jedna sprawa - przecież Aldwyn nie posiada niesamowitych mocy jak inne zwierzęta. Jak ma przekonać i pokazać swoje umiejętności, a przede wszystkim zdobyć zaufanie ? 

Pewnego upalnego wieczoru do Bezkresji zawituje niebezpieczeństwo ! Młodzi czarodzieje zostają porwani, a ich los spoczywa w rękach chowańców. Trójka przyjaciół wyrusza w długą i męczącą podróż ! Będzie musiała stawić czoła złej czarownicy, wyruszyć do domu Gilberta, ominąć czary ochronne, pokonać wielką hydrę oraz oczywiście uratować świat Bezkresji ! Czy im się to uda, zobaczcie sami !

Teraz parę słów ode mnie. Nie spodziewałam się, że ta książka będzie tak dobra. Przeczytałam ją w zaledwie parę godzinek. Jako, że jestem miłośniczką zwierząt od razu pokochałam głównych bohaterów. Aldwyn przypominał mi mojego kociaka Theo, który dzielnie pozował do zdjęć ukazanych powyżej :) Bardzo się cieszę, że zdecydowałam się sięgnąć po tą serię, bo naprawdę absolutnie się nie zawiodłam. Wręcz przeciwnie "Chowańce" oczarowały mnie i w końcu zrozumiałam dlaczego ta pozycja ma tak dużą rzeszę fanów. Każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Zaczynając od najmłodszych, kończąc na najstarszych. Strasznie korci mnie, żeby od razu sięgnąć po drugi tom czyli "Tajemnice Korony". W przyszłym tygodniu recenzja ukaże się na blogu jak i na kanale. Według mnie książki wydawnictwa IUVI posiadają niezwykły klimat, który można wyczuć w dosłownie każdej pozycji. Każda zwiera odrobinę magii, dużą szczyptę przyjaźni, jak i bardzo dużą porcję odwagi. Co do okładki jest naprawdę piękną ♥ Możemy zauważyć wszystkich zwierzęcych bohaterów co mnie niezwykle cieszy.
PODSUMOWUJĄĆ :  MUST HAVE, MUSICIE PRZECZYTAĆ, MUSICIE POSIADAĆ, MUSICIE POKOCHAĆ ! 

MOJA OCENA : 10/10

         Za to, że mogłam poznać Bezkresję, Aldwyna, Gilberta i              Skylar bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI ! ♥