niedziela, 28 lutego 2016

RECENZJA : ,,KAMIEŃ I SÓL" VICTORII SCOTT

Witajcie w recenzji ,,Kamień i sól" Victorii Scott. Tella Holloway przetrwała dwa mordercze etapy Piekielnego Wyścigu : dżunglę i pustynię. Aby wygrać lekarstwo dla swojego nieuleczalnie chorego brata dziewczyna musi przeżyć jeszcze dwa etapy : ocean i góry. Organizatorzy wyścigu nie są tymi za, których się podają i robią wszystko aby uczestnicy nie przeżyli. Na naszych oczach Tella kończy siedemnaście lat i z nastolatki, która martwi się tylko odcieniem swojego lakieru do paznokci, staje się dojrzałą osobą. Nie myśli tylko o sobie, lecz pomaga innym, opiekuje się pandorami najlepiej jak może i walczy jak prawdziwy wojownik. 
   O ile pierwszy tom podobał mi się tak bardzo, że rzuciłam wszystko żeby móc go czytać, drugi zawładnął mną do tego stopnia, że dosłownie wyłączyłam się i żyłam Piekielnym Wyścigiem. Moim sercem wstrząsnęły walki pandor, jak i śmierć kolejnych uczestników. Widziałam jak niektórych ludzi zmienia wyścig, dosłownie przeistaczali się w dzikie zwierzęta, walczyli z całych sił, zabijali i pozostawiali innych na pastwę losu. Książka pięknie pokazała jak dużo znaczą dla nas inni ludzie ( znaczą tak dużo), że jesteśmy w stanie zrobić wszystko czego od nas wymagają.
     Wielkie brawa dla wydawnictwa IUVI za to, że okładka jest tak pochłaniająca jak akcja książki. Idealnie oddaje nastrój i klimatykę.
      
Jak to bywa w takich książkach, nie mogło zabraknąć wątku miłosnego. Tella i Guy są jak ogień i woda. Dziewczyna jest w niego iście zapatrzona i widać, że Guy zajął duże miejsce w jej sercu. Jestem zadowolona, że wątek miłości Telli i Guya nie przykrył głównej treści. 

Końcówka książki potrzaskała moje serce na miliony małych kawałeczków, lecz bardzo przypadła mi do gustu. Victoria Scott zostawiła sobie otwartą furtkę, dzięki czemu może (ale nie musi) napisać trzeciego tomu. Podczas czytani nieustannie zastanawiałam się czy dałabym radę przeżyć niektóre sytuacje dzięki czemu książka zyskała w moich oczach ♥

PODSUMOWANIE :
  ,,Kamień i sól" to kontynuacja, którą trzeba przeczytać ! Książka jest baaardzo dobra, ja jako miłośniczka książek literatury młodzieżowej i fantastyki mogę ją otwarcie polecić każdemu. Jeżeli nie czytaliście pierwszego tomu : ,,Ogień i woda" to koniecznie to nadróbcie bo nawet nie wiecie co tracicie. Jestem mega szczęśliwa, że miałam okazję zapoznać się z historią Telli i reszty uczestników Piekielnego Wyścigu. Na pewno na długo pozostaną w mojej pamięci, jak i piękna okładka :) 
      Recenzja dostępna także na kanale na YT : Świat według Julii


INFORMACJE O KSIĄŻCE :                                                       
Tytuł : ,,Kamień i sól"
Autor : Victoria Scott                                     OKŁADKA AMERYKAŃSKA :
Ilość stron : 366                                                                    ---------->
Wydawnictwo :  IUVI 
Ocena : 10/10

          

OKŁADKA POLSKA 
<---------------               











                                      ZA PRZEŻYCIE TEJ NIESAMOWITEJ PRZYGODY
                                        BARDZO DZIĘKUJĘ WYDAWNICTWU IUVI ♥